Психологічна готовність дитини до школи

Життя 6-7 –річної дитини зазнає суттєвих змін. Недарма психологи цей вік виділяють як кризовий. Основне психічне новоутворення у цей період – це розвиток сили волі. Адже саме ця якість дозволить майбутньому школяреві всидіти на місці під час уроку, виконувати вказівки дорослого, тримати увагу сконцентрованою та активно працювати на уроці. Також на готовність до школи значним чином впливає мотивація, адже саме бажання йти до школи та розуміння того, для чого власне ця школа потрібна і є основними чинниками майбутнього успішного навчання.

Отже пропоную ще раз чітко визначити показники готовності до школи, для того, аби ви, батьки, могли краще зрозуміти сильні та слабкі сторони вашого малюка. Адже зараз саме час підготовки для легкого переходу від дитячого садка до школи.

  1. Здатність до довільної, цілеспрямованої, вольової поведінки: уміння зосередитися, не звертати увагу на подразники, що відволікають, уміння орієнтуватися на вказівки дорослого, уважно слухати та точно виконувати їх.
  2. Інтелектуальна готовність: розвинуте наочно-дійове мислення, уміння робити аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікацію, виділяти істотні ознаки предметів, робити висновки, уміти будувати речення, висловлювати свої думки у певній послідовності.
  3. Здатність до дій подумки (розвиток внутрішньго плану дій), уміння критично ставитися до себе, оцінювати результат своїх дій.
  4. Фізична розвиненість дитячого організму, достатній розвиток дрібної моторики рук.
  5. Достатній рівень розвитку психічних процесів: уваги, пам’яті, мислення, спостережливості, уяви тощо.